اطلاعیه تعطیلی کلاسها

به اطلاع دانشجویان عزیز واحد مشهد می رساند کلیه کلاسهای  روز یک شنبه مورخه 23فرودین 94اینجانب تشکیل نخواهد شد. 

اطلاعیه تعطیلی کلاسها

 کلیه کلاسهای اینجانب در واحد مشهد، فردا یکشنبه 17اسفند 93تعطیل می باشد 

تسلیت درگذشت حاجی عبدالغفور شیخ جامی

 

بدینوسیله درگذشت حاجی عبدالغفور شیخ جامی  از معتمدین و خیرین شهرستان تایباد  را به خانواده ایشان  خصوصا دوست بزرگوار جناب مولوی عبدالغفار شیخ جامی استاد ارشد حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد تایباد وجامعه روحانیت شهرستان تایباد و اساتید و طلاب حوزه علمیه انوارالعلوم خیراباد تسلیت عرض می نمایم.

 

آن مرحوم  در حیات خود بخشی از  املاک کشاورزی اش را وقف حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد شهرستان تایباد و بخشی از املاک خود را نیز فروخته و پول آن را صرف ساخت و یا تعمیر  تعدادی از مساجد شهرستان تایباد نموده بودند .انشاالله خداوند متعال اعمال نیک و خدا پسندانه آن مرحوم را مورد قبول درگاهش قرار داده و ایشان را مورد رحمت و آمرزش بی منتهای  خود قرار دهند.

با احترام 

 جلیل رحیمی جهان آبادی

10 بهمن 93

 

 

اعلام نمره دروس ارشد  دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

 اطلاعیه :

به اطلاع دانشجویان محترم کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه ازاد اسلامی مشهد می رساند نمرات درس تحولات جدید  حقوق بین الملل اعلام شده است کار تحقیقی دانشجویانی که اسامی انها در ذیل  اعلام شده بدستم رسیده است و  نمره اعلام شده برای این دانشجویان  کامل می باشد :

1.رسول حیدری فرزنه

2.رسول رضازاده

3.محمد جعفر آرین نژاد

4.مهدی محمد زاده

5.محمد ابراهیمی

لازم به ذکر است تحقیق سایر دانشجویان  این کلاس تا کنون به ایمیل اینجانب نرسیده است و  بنابراین نمره اعلامی برای  این بخش از دانشجویان  از مجموع 15 نمره ورقه می باشد.

دانشجویانی که تحقیق خود را تا کنون ارسال نکرده اند لازم است حداکثر تا 15 بهمن کار تحقیق خود را به آدرس ایمیل :

rahimijalil51@yahoo.com

ارسال نمایند در غیر این صورت  نمره اعلام شده فعلی بدون هیچ تغییری قطعی خواهد شد.

اطلاعیه

به اطلاع دانشجویان  گرامی کارشناسی ارشد علوم سیاسی واحد مشهد می رساند امتحانات پایان ترم دروس تحولات جدید حقوق بین الملل و سازمانهای منطقه ای بصورت چهار گزینه ای برگزار خواهد شد

آغاز ماه میلاد نبی رحمت آخرین واسطه آسمانی محمد رسول الله مبارک

http://taranom.farhangi.sharif.ir/img/Post/img/252160593380182232133222172431611378214365.jpg

ماه فروماند از جمال محمد   سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست   در نظر قدر با کمال محمد
وعده‌ی دیدار هر کسی به قیامت   لیله‌ی اسری شب وصال محمد
آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی   آمده مجموع در ظلال محمد
عرصه‌ی گیتی مجال همت او نیست   روز قیامت نگر مجال محمد
وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس   بو که قبولش کند بلال محمد
همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد   تا بدهد بوسه بر نعال محمد
شمس و قمر در زمین حشر نتابند   نور نتابد مگر جمال محمد
شاید اگر آفتاب و ماه نتابند   پیش دو ابروی چون هلال محمد
چشم مرا تا به خواب دید جمالش   خواب نمی‌گیرد از خیال محمد
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی   عشق محمد بس است و آل محمد

اطلاعیه کلاسهای جبرانی

به اطلاع دانشجویان عزیز می رسانید بخش پایانی  کلاسهای جبرانی اینحانب در واحد مشهد به شرح ذیل می باشد:

پنجشنبه 4دیماه :

ساعت 12 تا 14 تحولات جدید حقوق بین الملل ارشد

ساعت 14 تا 16 پیمانهای منطقه ای ارشد همه گروه ها

16 تا 18 پیمانهای  منطقه ای ارشد همه گروه ها

شنبه 6 دیماه :

ساعت 14 تا 16 اصول روابط بین الملل  الف کارشناسی

16 تا 18 پیمانها منطقه ای  ارشد همه گروها

اطلاعیه کلاسهای جبرانی

با سلام و عرض پوزش به  دلیل تعطیلی برخی کلاسهای اینجانب در ترم جاری به دلیل مشغله کاری در افغانستان

به اطلاع دانشجویان عزیز کارشناسی ارشد علوم سیاسی واحد مشهد می رساند :

کلیه کلاسهای اینجانب امروز چهارشنبه 9/26 تعطیل می باشد

جدول کلاسهای جبرانی اینجانب به شرح زیر است :

پنجشنبه:9/27ساعت 2تا 4 حقوق بین الملل عمومی ب(کارشناسی)

 4تا 6 و 6 تا 8 درس سازمانها وپیمانهای منطقه ای ارشد(کد روزهای چهارشنبه هر دو کلاس)

شنبه 9/29  ساعت 10 تا 12 تحولات جدید حقوق بین الملل ارشد.

 ساعت 12 تا 2 اصول روابط بین الملل الف

ساعت2 تا 6  مسایل نظامی استراتژی

سایر کلاسهای جبرانی به اطلا ع دانشجویان خواهد رسید

موفق باشید

اطلاعیه

کلیه کلاسهای اینجانب در واحد مشهد روزهای یک شنبه 16 آذر و دوشنبه 17 آذر ماه تشکیل نخواهد شد

روز دانشجو نیز مبارک

اطلاعیه  فوری وتکمیلی

به اطلاع دانشجویان عزیز علوم سیاسی واحد مشهد می رساند کلاسهای اینجانب امروز یک شنبه نهم  آذرماه  تشکیل می گردد اما میان ترم حقوق بین الملل برگزار نخواهد شد و دانشجویان  کلاس حقوق بین الملل برای تشکیل کلاس حضور یابند سایر کلاسهای اینجانب در روزهای دوشنبه تا اخر هفته جاری تشکیل نخواهد شد .سپاسگزارم

جزوه قدرتها بخش اول

دانشجویان محترم می توانند بخش اول جزوه سیاست خارجی قدرتهای بزرگ را از این لینک دانلود نمایند

لینک دانلود

جزوه پیمانها و سازمانهای منطقه ای بخش اول

دانشجویان محترم کارشناسی ارشد علوم سیاسی واحد مشهد می توانند  بخش  اول جزوه درسی خود را  از این پست وبلاگ دانلود و استفاده نمایند.

 متن این جزوه در اختیار انتشارات دانشکده  نیز می باشد

لینک دانلود جزوه

انعکاس  مصاحبه در سایت خبر8

 


 

لینک خبر

تسلیت به دوست بزرگوار حاج رمضان اخترنیا

بدینوسیله در گذشت آقای وحید اخترنیا را به خانواده و فامیل و دوستان ایشان خصوصا به دوست عزیز و بزرگوار  حاج رمضان اخترنیا تسلیت عرض می نمایم و برای آن جوان مرحوم بخشش و آمرزش الهی و برای خانواده محترم صبر را از خداوند متعال مسئلت دارم .

روز جمعه در مراسم  خاک سپاری آقا وحید در آرامگاه بهشت محمدیه تربت جام  از اینکه حاج رمضان اخترنیا را در  لابلای هیاهوی جمعیت کثیر حاضر در مراسم ،درهم شکسته دیدم ،بسیار متاثر شدم خداوند به ایشان برای داغ فرزند جوانشان صبر عطا کند حاجی اخترنیا انسانی بزرگوار و صبور  و مرد روزهای سخت است  که سرد و گرم روزگار را چشیده است.

  امیدوارم این غم بزرگ نیز نتواند این انسان قوی و بااراده  را زمین گیر کند  و باز هم حاج رمضان اختر را همچون همیشه در تحولات اجتماعی و مردمی استوار و آرام و با درایت  ببینیم .

اینجانب مانند همه دوستان در غم ایشان شریکم و غم این انسان مقاوم را غم خود می دانم.

ارادتمند  جلیل رحیمی

مشهد یکشنبه ۲۰ بهمن ۹۲

روزنامه خراسان

 

مصاحبه در خصوص انتخاب استاندار خراسان

انتخاب استاندار خراسان :گزارش خبرگزاری موج

گزارش اختصاصي موج از روند انتخاب استاندار خراسان رضوي:

هزارپيچ خراسان رضوي؛ يک صندلي و چند مدعي؟

                           

                                گروه استان ها: خراسان رضوي
در گفت‌وگوي خبرنگار خبرگزاري موج با تني چند از نخبگان سياسي استان، روند انتخاب استاندار را به بحث گذاشتيم. فعالان خراسان رضوي ضمن انتقاد از تأخير در اين مهم، نقطه نظرات خود را بيان کردند. از معرفي گزينه‌ها و تحليل رفتار جريان‌هاي سياسي تا انتظار تغيير مديران ارشد استان و درخواست ورود رييس‌جمهور به موضوع، ديدگاه‌هايي بود که مطرح شد.

* جواد آرين‌منش گفت: انتخاب نشدن استاندار جديد، منجر به پيامدهاي منفي بسياري مي‌شود. سطح کلان مديريتي و اجرايي استان در بلاتکليفي به سر مي‌برد و مديران مياني دچار تزلزل مي‌شوند. از طرفي در موارد حائز اهميتي چون دفاع از بودجه، حقوق و جايگاه حقيقي استان به نحو مطلوب صيانت نمي‌شود، مادامي که در گذشته نيز علي‌رغم اين‌که نظرات کارشناسي ۷ درصد از بودجه را براي استان متصور بوده، تنها ۵/۵ درصد از آن محقق شده است. وي در ارزيابي چرايي تعلل دولت يازدهم در اين مهم عنوان کرد: بايد پذيرفت دولت نمي‌تواند همه متغيرهاي ملاک انتخاب و تمام سلايق جريان‌هاي مختلف سياسي را برآورده سازد. گزينه‌هاي مناسب بايد در اندازه خراسان رضوي، به‌عنوان مهم‌ترين و حساس‌ترين استان کشور با ويژگي‌هاي خاص و استراتژيک آن باشند.


رييس‌جمهور شخصاً به موضوع ورود پيدا کند


نماينده دور هفتم و هشتم مجلس شوراي اسلامي، مطمئن‌ترين و شايد تنها راهکار مناسب برون‌رفت از اين فضاي نامطلوب را، ورود شخص رييس‌جمهور به مسئله دانست و افزود: در اين برهه از زمان لازم است انتخاب استاندار خراسان رضوي، فراي کميته‌هاي مشورتي و حتي وزارت کشور باشد و با نظر دکتر روحاني و مشاوران عالي ايشان محقق شود. وي با سايقه اصولگرايي خود اظهار کرد: پس از موج ۲۴ خرداد، توقع نداريم که استاندار آتي اصولگرا باشد، بلکه فقط انتظار داريم شخصيتي اعتدال‌گرا و منطق‌گرا، مطابق با شعار اعتدال و عقلانيت و راي مثبت مردم به آن، هرچه سريع‌تر انتخاب و در اين سمت منصوب شود. وي ادامه داد: نيروهاي سياسي استان و مردم، حق انتخاب دولت را محترم مي‌شمارند، اما از گذشت زمان نگراني دارند. لذا بعد از زمزمه‌هاي نهايي شدن يکي از گزينه‌هاي وزارت کشور و واکنش نخبگان، در اين مرحله هم منتظر انتخاب و تصميم دولت هستيم.


استاندار آينده در مسير اعتدال و عقلانيت گام بردارد


آرين‌منش افزود: البته فعالان سياسي همسو با دولت تدبير و اميد، گزينه‌هايي را مد نظر قرار دادند که در ميان آن‌ها حجت‌الاسلام و المسلمين عسکري، بنا بر بازخوردها و نظرسنجي‌ها، مطلوب ارزيابي و پيش‌بيني مي‌شود اعتدال و آرامش رواني را بر جامعه حاکم کند. هم‌چنين با توجه به سابقه و شناخت کاملي که از تفکرات و برنامه‌هاي رييس‌جمهور دارد، گزينه مناسبي براي استانداري قلمداد مي‌شود. ايشان با رويه اعتدالگراي خود، مورد وفاق سلايق گوناگون قرارگرفته است. وي گفت: هر روزي که مي‌گذرد، به استان خسارت وارد مي‌شود و از اين رو، فعالان سياسي در راستاي همراهي با دولت نظرات متن جامعه را جمع‌بندي مي‌کنند و پيشنهاد مي‌دهند، وگرنه بحث تحليل و ترسيم گزينه‌ها نيست.


فرصتي براي تجربه‌اندوزي باقي نمانده است!


نماينده سابق مجلس با تحليل انتخابات عنوان کرد: گروه‌هاي فشار و تندرو، هميشه بودند، هستند و خواهند بود. اما مردم در 24 خرداد، اعتدال، آرامش و عقلانيت را مطالبه کردند. استاندار آتي خراسان رضوي بايد در راستاي آرامش و اعتدال حرکت کند و ويژگي‌هاي استان را بشناسند. منطقه ويژگي‌هاي خاص و متنوع خود را در سطح اجتماع و فرهنگ‌هاي مختلف دارد و در شرايط خاص کنوني، فرصتي براي تجربه‌اندوزي باقي نمانده است. با توجه به شرايط خاص استان در تعطيلات نوروزي و لزوم برنامه‌ريزي براي آن، اعتقاد دارم که استان بايد هر چه سريع‌تر به ثبات و آرامش برسد. * سيدحسين اطهري با انتقاد از طولاني شدن فرآيند انتخاب استاندار خراسان رضوي گفت: 24 خرداد امسال فرصت استثنايي را در اجماع و همصدايي نيروهاي معتدل اصلاح‌طلب و اصول‌گراي استان رقم زد و درنتيجه مردم هم به اعتدال و عقلانيت راي دادند. وي ادامه داد: اين همگرايي پس از انتخابات هم تداوم يافت و انتظار مي‌رفت با درک بالاي دولت يازدهم از جامعه، با انتصاب مديري قوي و باسابقه که بتواند عقلانيت را در سطح مديريتي استان حاکم کند، پاسخ متقابلي به راي مثبت مردم در انتخابات داده شود.


مثلث پايداري چون دايره‌اي فراگير نشود!


عضو هيأت علمي گروه علوم سياسي دانشگاه فردوسي مشهد خاطرنشان کرد: با گزينه‌اي که در کابينه قوت گرفت، بيم آن مي‌رود که شايعه ايجاد مثلث جبهه پايداري در منطقه صحت داشته باشد، حتي تصور مي‌شود پايداري‌ها به دنبال ترسيم دايره خودشان در شهر و استان باشند! وي افزود: دولت نبايد در محدوديت باشد و تحت فشار قرار گيرد. البته پس از قوت گرفتن گزينه جناح تندرو، به لطف معاونين و مشاورين برجسته رييس‌جمهور و واکنش مدني جامعه، استان از مشکل احتمالي مصون ماند. عضو شوراي راهبردي سياست‌گزاري ستاد انتخاباتي روحاني اظهار کرد: اکنون گروه‌هاي سياسي گزينه‌هاي جديدي را به دولت پيشنهاد داده‌اند. البته نخبگان سياسي مي‌توانستند روي گزينه واحدي هم به اجماع برسند، ولي چون حق انتخاب را براي دولت کاملاً محترم مي‌دانند، گزينه‌هاي جديدي را به‌منظور مشاوره به کابينه معرفي کردند. وي ادامه داد: با اين وجود، صميمانه از دولت تدبير و اميد خواستاريم هرچه سريع‌تر اين موضوع را نهايي کند، چرا که در حال حاضر استان در سردرگمي به سر مي‌برد، وضعيت بودجه استان نامشخص است، نهادهاي اداري بسته است، هم‌چنان مديريت ناموفق قبلي حاکم است و فقط تغييراتي در مديريت چند اداره وضع شده است.


عسکري به قوانين و نگاه رييس‌جمهور اشراف دارد


اطهري در پاسخ به پرسشي مبني بر گزينه‌هاي معرفي‌شده، عسکري، احمدي و کارانديش را از گزينه‌ها نام برد و گفت: حجت‌الاسلام و المسلمين عسکري شناخت جامعي از منطقه دارد و با سابقه نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي، اشراف کاملي به قوانين دارد. ايشان چندين سال با دکتر روحاني همکاري نزديکي داشته‌اند و به اعتدال و عقلانيت شناخته مي‌شوند. * حسين انصاري با انتقاد از اين‌که منافع استان براي همه فعالان در بالاترين اولويت نيست گفت: براي گروه‌هاي سياسي مؤثر استان، منافع حزبي اهميت ويژه‌اي دارد تا حدي که رفتار برخي جريان‌ها به گروه‌هاي فشار شباهت پيدا مي‌کند. وي افزود: بايد پذيرفت که ترکيب هيأت دولت، ترکيب ايده‌آلي نيست و نتيجه آن قرار گرفتن گزينه‌هاي دور از ذهن براي استانداري خراسان رضوي با تمام اهميت اين جايگاه شد. درحالي که استان‌هايي چون مازندران و اصفهان توانستند ترکيب حامي اعتدال و عقلانيت را در مديريت خود ببينند.


سبد راي برخي نمايندگان به‌مراتب از رييس‌جمهور کم‌تر است


عضو ائتلاف دانشگاهيان حامي روحاني در خراسان در پاسخ به پرسشي پيرامون فشار جريان تندرو سياسي در استقرار مثلث خود اظهار کرد: از منظر خواست آن‌ها موافق هستم، اما از منظر واقعيت، سبد راي برخي نمايندگان مشهد مقدس تنها در بازه بيست تا هفتاد هزار نفر از يک ميليون و چهارصد هزار نفر بوده است، پس در دو ضلع ديگر هم نمي‌توان قدرت چنداني را برايشان متصور بود. وي در ارزيابي مخاطبين پيام رييس‌جمهور مبني بر کساني که هنوز پيام 24 خرداد را نشنيده‌اند و تاثير آن‌ها در فشار بر انتخاب استاندار عنوان کرد: ايشان به کابينه خود که پيام نداده‌اند، حال که افرادي در همين کابينه با جناح تندرو همراه شدند که البته با هوشياري فعالان استان، اين حرکت مهار شد.


خراسان در دولت يازدهم نقش کمرنگي دارد


انصاري ضمن نامطلوب خواندن روند انتخاب استاندار رضوي در ارزيابي چرايي آن گفت: دو دليل را براي آن متصورم: نخست آن که علي‌رغم وجود نيروهاي شناخته‌شده خراساني، افراد قدرتمندي از اين خطه در ترکيب دولت نداريم. وزير کشور خراساني هم که با معرفي گزينه جبهه پايداري، موجبات دلسردي را رقم زد. دوم آن‌که هماهنگي مطلوبي ميان نيروهاي فعال خراسان رضوي حاکم نيست و برخي دوستان بر خواسته‌هايشان بيش‌تر پافشاري مي‌کنند تا منافع استان! وي در ارزيابي نگاه برخي کارشناسان خراسان رضوي که امسال را اولين فرصت هماهنگي ميان نيروهاي اصلاح‌طلب و اصولگرا استان مي‌دانند گفت: موافقم که اين هماهنگي شروع شده است، اما داريم آن را تمرين مي‌کنيم و تمرين دموکراسي زمان مي‌برد.


چرا از مهرعليزاده برنامه نخواستند؟


عضو شوراي مرکزي انجمن مدرسين دانشگاه فردوسي مشهد افزود: با اين وجود، پس از اجماع شش گزينه به وزارت کشور پيشنهاد شد که متاسفانه از هيچ کدام برنامه‌اي نخواستند که بسيار شبهه‌انگيز است و موجب تشويش افکار عمومي مي‌شود که چه جرياني مانع حضور اين نخبگان است؟ اگر اشکالي به اين ليست وارد بود، از طرق مقتضي منعکس مي‌شد. وي ادامه داد: مهندس مهرعليزاده شخصيت ملي است که مدتي معاون رييس‌جمهور بوده و نامزد انتخابات رياست‌جمهوري شده است. نخبگان استان از ايشان با سابقه استانداري خراسان و مديريت موفق استدعا نمودند و ايشان علي‌رغم ميل باطني خود، در نهايت با نيت خير اين پيشنهاد را پذيرفتند. اما اذهان دچار ترديد شده‌اند که چه عاملي باعث شد از ايشان برنامه‌اي خواسته نشود؟


بخواهند بسوزانند، رسانه‌اي مي‌کنند!


انصاري درباره معرفي ليست جديد از سوي نيروهاي ستادي استان به‌عنوان گزينه‌هاي پيشنهادي گفت: همان گزينه‌هاي سابق، قابل تأمل و بررسي هستند اما براي نجات استان از اين شرايط وخيم، مخالف ارايه پيشنهادهاي جديد نيستم. البته با رسانه‌اي کردن اسامي مخالفم. اعتقاد دارم به‌دليل فعاليت‌هاي جناحي، اسم بردن منجر به سوختن گزينه‌ها مي‌شود. وي اظهار کرد: چالش‌هاي اجتماعي استان، از ديدگاه اجتماعي، اقتصادي و سياسي در وضعيت بحراني و در بالاترين سطح در کشور قرار دارد و حتي اعتقاد دارم بسياري مشکلات کشور متأثر از چالش‌هاي خراسان است. به‌عنوان مثال چگونه مي‌توان اقتصاد کشور را احيا کرد مادامي که خراسان در چالش اقتصادي قرار داد؟ پس بايد خراسان را نجات داد!


از بودجه سال آتي استان خراسان رضوي دفاع شود


عضو هيأت علمي گروه آبياري دانشگاه فردوسي مشهد خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم در 8 سال گذشته هيچ برنامه مدون و توسعه‌اي در استان تدوين و اجرا نشده است. به‌عنوان مثال مشکلات منابع طبيعي و بحران آب و خاک، که اين روزها بسيار مي‌شنويم، مؤيد اين ادعا است. وي گفت: بايد مانع تداوم خسارات به مردم استان شد. بايد هرچه سريع‌تر از بودجه 1393 خراسان رضوي دفاع کرد. برنامه‌ريزي‌هاي توسعه‌اي بايد با فوريت آغاز شود. پس گذر زمان اصلا مطلوب نيست؛ باور کنيد هر ثانيه هم که مي‌گذرد، فرصت‌سوزي است!


درخواست شهروند خراساني از نخبگان!


انصاري از مسئولين توجه ويژه و فوري را خواستار شد و گفت: نيروهاي فعال استان هم بايد از حاکميت اعتدال و عقلانيت نهايت بهره را ببرند. همه نخبگان سياسي در راستاي صيانت از منافع خراسان رضوي و مردم استان پاي ميزهاي مذاکره بنشينند. وي که خود را يک شهروند خراساني معرفي مي‌کند گفت: خراساني‌ها گرچه مخالفت عيني ندارند، اما مخالفت اجتماعي و مدني خود را در عرصه انتخابات نشان داده‌اند. اگر مشارکت در انتخابات مشهد مقدس و تهران را بررسي کنيم، يک سير نوساني مشاهده مي‌کنيم که حاوي پيامي از جانب مردم است. پس از راي مردم به اميد با تدبير خود صيانت کنيم تا اعتماد مردم خدشه‌دار نشود. 

 * جليل رحيمي گفت: پس از انتخابات، جريان‌هاي سياسي و ستادهاي انتخاباتي حامي دکتر روحاني، طي جلساتي و بر اساس خرد جمعي، گزينه‌هاي قابل دفاعي براي استانداري خراسان رضوي به دولت تدبير و اميد پيشنهاد دادند. در اين بين گزينه‌هايي چون مهندس مهرعليزاده به استان و کشور اشراف و در سطح منطقه و ملي کارنامه موفقي داشتند. هم‌چنين شخصيت‌هاي مطرح کشوري چون مهندس هاشمي‌رفسنجاني معرفي شدند. اما هيچ کدام به ثمر نرسيدند.


مردم به تغيير در شرايط راي دادند


عضو شوراي سياست‌گزاري ستاد انتخاباتي روحاني در خراسان خاطرنشان کرد: پيام 24 خرداد، نفي افراط و تفريط و خواست اکثريت قاطع جامعه در تغيير روند ضعيف مديريتي دولت گذشته بود. لذا بايد از راي مردم تمکين کرد. اين خواست بايد در تغيير کامل مديران کليدي چون استاندارها و فرماندارها بروز يابد و سطوح مديران مياني هم‌سو با جريان اعتدال و عقلانيت فعاليت کنند. وي افزود: طي انتخابات امسال، وفاقي بين نيروهاي اصلاح‌طلب و اصولگرا در استان ايجاد شد و پس از آن و با معرفي مهندس نجار، واکنش انتقادي مناسبي صورت پذيرفت. فعالان حامي اعتدال و عقلانيت استان، اين انتخاب را منطبق بر سياست‌ها و وعده‌هاي دولت تدبير و اميد نمي‌دانستند.


عسکري چراغ حمايت از روحاني را در خراسان برافروخت


این استاد وعضو هيأت علمي دانشگاه اظهار کرد: وحدت و همگرايي انتخاباتي با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين عسکري به‌همراه نزديکان دکتر روحاني و نزديکان آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني آغاز و چراغ حمايت از دولت تدبير و اميد برافروخته شد. نتيجه آن راي اول استان به اعتدال و عقلانيت بود، درحالي که طرفداران دکتر قاليباف در خراسان، پيروزي انتخاباتي ايشان را قطعي مي‌دانستند، دکتر جليلي کانديداي بومي مشهد مقدس و گزينه پايداري‌ها بود و برخي نيروهاي شاخص اصولگرا از دکتر ولايتي حمايت کرده بودند. وي با بيان اين پرسش که اگر نامزد مورد نظر جبهه پايداري انتخاب مي‌شد، آيا پس از آن به ديدگاه‌ها و درخواست‌هاي ما اهميتي مي‌دادند، ادامه داد: حاميان انتخاباتي دکتر روحاني، به‌عنوان حلقه واسط ميان دولت و ملت، احساس مسؤوليت مي‌کنند تا جامعه خراسان رضوي را از جمود و خمود خارج و از راي و اعتماد مردم صيانت کنند. وي افزود از اين رو گزينه‌هاي جديدي را مد نظر قرار داديم که حجت الاسلام و المسليمن عسکري، با توجه به نقش محوري در انتخابات امسال خراسان و شناخت و سابقه ايشان، گزينه مطرح جمع کثيري از فعالان سياسي واقع شده‌اند.


توان و خواست عظيم‌ترين سرمايه دولت را از ياد نبريم


مسؤول شاخه اهل سنت ستاد روحاني در خراسان رضوي در پايان گفت: بايد بدانيم که عظيم‌ترين پشتوانه هر دولتي، ملت است و با راي مثبت مردم به عقلانيت و نفي افراط تفريط، که با مشارکت فرقه‌ها و قوميت‌هاي مختلف محقق شد، بايد از حقوق و خواست تغيير آن‌ها دفاع کنيم. لازم است خراسان رضوي را از اين سردرگمي خارج و به استاندار انتخابي فرصت داده شود که از بودجه استان دفاع و منطقه را براي استقبال نوروزي آماده کند.

لینک اصلی:http://www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=1315096

خراسان رضوي در وضعيت نيمه تعطيل سياسي قرار گرفته است

 

مصاحبه با ايسنا

حمایت 92 فعال سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا از استانداری حجت الاسلام علی عسگری

حمایت قاطع جمع کثیری از فعالان سیاسی،اقتصادی،روزنامه نگاران،اصناف،هنرمندان و نمایندگان احزاب و تشکل های اصلاح طلب واصولگرای استان خراسان رضوی از استانداری حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری     

  

                                                                                                                                                                                

                       بسم رب الشهدا و الصدیقین

ریاست محترم جمهور اسلامی ایران

با اهدای سلام و احترام

انتخابات با شکوه ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۲ فصلی نوین در تاریخ سیاسی نظامی بود که از قریب نیم قرن تا کنون آرمان خویش را حکومت جمهوری متکی بر آموزه های اسلامی قرار داده است و با  اهدای خون پاک هزاران شهید جان برکف تا کنون استوارتر از همیشه پا بر جای مانده است. مرتبه ای بلند ازعزت مندی که با مشارکت و نشاط برخواسته از فهم عمیق مدنی و اجتماعی که در سایه راهنمایی های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی قوام یافت و با دلسوزی های بزرگانی همچون آیت ا…هاشمی رفسنجانی به بار نشست. در این میان هرگز نمی توان همراهی های بی دریغ امت مسلمان و انقلابی ایران زمین را در راه حاکمیت هر چه مستدام تر مبانی مردم سالاری دینی از یاد برد. الحق که نقش مردم دلیر و شهید پرور خراسان رضوی در این پیروزی کم نظیر را که سبب پدید آمدن لحظاتی تاریخی و فراموش نشدنی در سفر جناب عالی به مشهد مقدس شد، نمی توان نادیده انگاشت. اما شادی آنان دیری نپایید و خورشید تحول که ابتدا از شرقی ترین خطه ایران طلوع نموده بود، پیش از بازگشت به مبدا خود غروب نمود. آری داستان تلخ تاخیر های طولانی در انتخاب استان دار خراسان رضوی آنقدر طولانی شد که حلاوت را از اهل خراسان ربود. و اکنون شاهدیم که سهم استان ما از گفتمان دولت محترم جز چند انتصاب چیز دیگری نبوده است. افراطیون هم چون شرایط را مناسب می بینند، در آشکار و نهان چوب لای چرخ دولت می گذارند و هر روز رویایی جدید را در سر می پرورانند.علی الظاهر امر بر آنان مشتبه شده که گویا مردم خط آنان را به جای مشی اعتدال برگزیده اند!

باری، مجموعه های اداری و سیاسی استان نیز دچار روزمرگی و اختلال در برنامه ریزی برای اداره حوزه های مربوط به خود شده اند. و ما و شما به خوبی می دانیم که این اوضاع بی تکلیفی شایسته مشهد الرضا وبارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) نیست. پس از تلاش های فراوان احزاب و گروهای مختلف استان در معرفی گزینه هایی برای تصدی این مسند خطیر و عدم موافقت دولت محترم با آنان، تا با درخواست ما برای این تصمیم عاجل و متناسب، همراهی فرماید خبر رسید که حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری که دارای سوابق متعدد انقلابی و مدیریتی در استان و همچنین در سطح ملی می باشند، برای تکیه بر جایگاه استان داری خراسان مطرح گردیده اند. نظر به روحیات منعطف و با متانت ایشان و نیز ارتباط مستحکم و مسئولیت و زحمات وی در ستاد انتخاباتی حضرت عالی در شرق کشور و استان خراسان ومقبولیت ایشان در نهادهای مختلف تاثیرگذار در استان و دست آخر محبوبیت عام ایشان در این خطه سرافراز و قهرمان پرور، حجه السلام علی عسکری را بهترین گزینه برای اداره استانمان می دانیم و حمایت قاطع خویش را از او اعلام می داریم و از دولت محترم خواستاریم تا با درخواست ما برای این تصمیم عاجل و متناسب، همراهی فرماید.

                                                                                                                                                       اسامی امضا کنندگان  بیانیه

 

اسامی امضا کنندگان این بیانیه(از طریق سامانه پیامکی اعلام حمایت نموده اند):

۱-جواد آرین منش (دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری و مدیر کل اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی)

۲-دکتر عبد المجید حلمی (فعال سیاسی اصولگرا وباسابقه ترین مدیر استان خراسان )

۳-دکتر علوی(رئیس باشگاه فرهنگی ورزشی سیاه جامگان)

۴-علی سلیمانی(مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان)

۵-جواد رضویان(رئیس اتاق تعاون استان)

۶-محمد حسین روشنک(عضو اتاق بازرگانی استان)

۷-حجت الاسلام یعقوبعلی عابدینی نژاد(عضو اسبق شورای سیاستگذاری ائمه جماعت استان)

۸-حسین عباس زاده پهلوان(مدیر مسئول جمعیت فضیلت وحی)

۹-سعید محمودی(فعال سیاسی اصولگرا)

۱۰-دکتر غلامحسن دلاور(رئیس ستاد اسبق انتخابات دکتر روحانی در استان)

۱۱-دکتر مجتبی زاهدیان(رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، عضو هیئت علمی و وکیل دادگستری)

۱۲-دکتر رسول مقصود پور (عضو هیئت علمی دانشگاه و و کیل دادگستری)

۱۳-دکتر سید مرتضی احتشام فر(عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و مشاور رئیس دانشگاه)

۱۴-محسن صادق پور (سر دبیر دو هفته نامه روشنا و عضو شورای سیاست گذاری ستاد دکتر روحانی در خراسان رضوی)

۱۵-محسن حمیدی(عضو شورای ساست گذاری ستاد دکتر روحانی )

۱۶-حسین جعفری(فعال سیاسی اصولگرا و عضو ستاد جوانان دکتر روحانی در استان)

۱۷-خانم معصومه مقنیان(فعال سیاسی اصولگرا و عضو ستاد بانوان دکتر روحانی در استان)

۱۸-امیرحسین نوربخش(مدرس دانشگاه و روزنامه نگار)

۱۹-دکترحسین فتح آبادی(عضو هیئت علمی دانشگاه و وکیل دادگستری)

۲۰-دکتر مرتضی افسری (عضو هیئت علمی دانشگاه و فعال سیاسی اصولگرا)

۲۱-دکتر جلیل رحیمی(مسئول شاخه اهل سنت ستاد دکتر روحانی در خراسان رضوی)

۲۲-حجت الاسلام سید عیسی طالعی (رئیس وقت ستاد دکتر روحانی در مشهد)

۲۳-خانم ساناز لطیفی(پژوهشگر علوم اجتماعی و روزنامه نگار)

۲۴-مصطفی اسدی(رئیس سابق آموزش و پرورش مناطق مشهد)

۲۵-امیرحسین نامنی(دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد مشهد)

۲۶-منصور ایوبی(رئیس ستاد دکتر روحانی در شهرستان طرقبه و شاندیز)

۲۷-حسین فرزانه(رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان قوچان)

۲۸-دکتر محمد حنیف پور(مدرس دانشگاه و روانشناس)

۲۹-ایمان علی پور(مدیر مرکز آموزش زبان ماهان در استان خراسان رضوی)

۳۰-خانم فرشته سلجوقی(مسئول کمیته بانوان جبهه اعتدال و عقلانیت)

۳۱-احمد موقوفه ای(اصولگرای حامی روحانی )

۳۲-محسن رمضان زاده (از مدیران اسبق آموزش  و پرورش استان خراسان)

۳۳-محمد اسلامی موحد(مشاور امور حقوقی امور ثبتی )

۳۵-جمشید خاتمی(دبیر کل جامعه جوانان متحد اسلامی)

۳۶-حسین کریمی(عضو شورای سیاست گذاری ستاد جوانان مطالبه محور مشهد)

۳۷-مجید شیعه ی علی (روزنامه نگار و فعال دانشجویی)

۳۸-محمد قنبری (رئیس کمیته بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ستاد دکتر روحانی در استان خراسان رضوی)

۳۹-محمد عباسی(دبیر حزب وحدت ملی در استان خراسان رضوی)

۴۰-عارف عباسی(دبیر مجمع متخصصین ایران واحد خراسان رضوی)

۴۱-بابک دلاور به نمایندگی از صنف شرکت های مسافربری استان خراسان رضوی(ونداد سیر، گیتی سفر، آریا سفر، سفیر سیر، جهان گشت و آسیا سفر)

۴۲-حسن علیرضایی مقدم (رئیس اسبق و عضو علی البدل شورای اسلامی شهرستان فریمان و رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان فریمان)

۴۳-محسن رحمتی (رئیس ستاد شهرستان های اصلاح طلبان حامی دکتر روحانی دراستان خراسان رضوی)

۴۴-سید مجتبی منتظری( جبهه اعتدال و عقلانیت)

۴۵-ولی قلیچی (سردبیر هفته نامه اقبال خراسان)

۴۶-مهدی نوری (مدیر و کارشناس در امور گردشگری)

۴۷-سروش مظفر مقدم (نویسنده و روزنامه نگار)

۴۸-هادی تقی زاده (نویسنده و منتقد ادبی)

۴۹-محمد دستمالچیان (فیلم ساز و تهیه کننده تلویزیون)

۵۰-هامان بخارایی (پژوهشگر و روزنامه نگار)

۵۱-کیخسرو شاهرخ (روزنامه نگار)

۵۲-مجتبی مفید (عضو کانون نخبگان ایران )

۵۳-ابراهیم رجبی (عضو جامعه فرهنگیان)

۵۴-سید عنایت ا…کراماتی (وکیل دادگستری و مشاور حقوقی)

۵۵-مهدی سمیعی (وکیل دادگستری)

۵۶-مهدی رجب پور (مسئول مجموعه فرهنگی جواد الائمه-فعال اصول گرا)

۵۷-علی رزاقی بهار (سرپرست روزنامه فرهیختگان در استان خراسان)

 ۵۸-حامد منزه (دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو سابق دفتر تحکیم وحدت)

۵۹-بهروز مهدوی (مشاور و کارشناس حقوقی)

۶۰-مهدی کیوانی(دبیر انجمن اسلامی دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد)

۶۱-رامین رئیسی (دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد مشهد)

۶۲-علیرضا علیزاده (عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان واحد مشهد)

۶۳-مسعود علیزاده (قائم مقام انجمن اسلامی دانشجویان واحد مشهد)

۶۴-عباس سرادار قندچی (عضو شورای مرکزی دانش آموختگان انجمن اسلامی دانشجویان واحد مشهد)

۶۵-میلاد بردبار (عضو شورای دانش آموختگان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد مشهد)

۶۶-کمال اسعدی(فعال دانشجویی)

۶۷-شیما کریمیان(فعال دانشجویی و روزنامه نگار)

۶۸-حمید ابراهیمی(عکاس و خبرنگار)

۶۹-مصطفی آذر شاد(فعال دانشجویی)

۷۰-نسرین حسین پور(روزنامه نگار آزاد)

۷۱-سید مصطفی فرع شیرازی(فعال دانشجویی و روزنامه نگار)

۷۲-نبی غلامی(وکیل دادگستری و مشاور حقوقی)

۷۳-کیانوش انصاری(رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان درگز)

۷۴-محمد علی دلاور(نماینده مردم درگز در مجلس هشتم)

۷۵-رضا انصاری(مسئول ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان دکتر روحانی در شهرستان درگز)

۷۶-سعید رنجبر( فعال سیاسی وروزنامه نگار)

۷۷-حجت الاسلام خیرخواه (رئیس ستاد اصول گرایان حامی روحانی در شهرستان درگز)

۷۸-محمد حسین شعبانی (خبرنگار)

۷۹-مهندس جلیل موفق(دبیر کل انجمن اسلامی فرهنگیان)

۸۰-دکتر خداوردی (دبیر کل بنیاد تدبیروامید ایرانیان)

۸۱- عباسعلی یونسی (پیشکسوت ورزش استان)

۸۲-مهندس کاظمی (بازرس  بنیاد تدبیر وامید ایرانیان کشور)

۸۳- سعید رنجبر(عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانش آموختگان خراسان )

۸۴- محمد سعید حسینقلی زاده (دبیر کل چکاد آزاد اندیشان استان)

۸۵-  ابوالقاسم گلمکانی (رییس کمیته امداد منطقه ۱)

۸۶- محمدعلی نیک انجام (دبیرکل جبهه خادمین شهر)

۸۷-  محمد صادق خاراباف (عضو شورای مرکزی موتلفه خراسان رضوی)

۸۸-دکترسید جواد حسینی (عضو هیات علمی دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب)

۸۹-حجت الاسلام دکتر رجایی پور(عضو هیئت علمی دانشگاه)

۹۰-حجت الاسلام شجاع بهار (عضو هیئت علمی دانشگاه )

۹۱-دکتر محمد داوریار (عضو هیات علمی ورییس سابق دانشگاه پیام نور مشهد)

۹۲- مهرگان (نویسنده و روزنامه نگار )

…شایان ذکر است اسامی امضاکنندگان این لیست همچنان رو به افزایش است.

منبع خبر

زمین لرزه تربت جام

خبرگزاري آريا-زمين لرزه اي صبح امروز حوالي تربت جام در خراسان رضوي را لرزاند.
شبکه لرزه نگاري مشهد وابسته به مرکز لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران امروز اعلام کرد : اين زمين لرزه به بزرگي 3 و 7 دهم درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر ) درساعت 4 و 50 دقيقه و 54 ثانيه صبح امروز13 بهمن حوالي تربت جام را لرزاند .
شايانفر مدير کل مديريت بحران استانداري خراسان رضوي گفت : درخصوص اين زمين لرزه خسارتي گزارش نشده است .-

یاد...

زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست

هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

 صحنه پیوسته به جاست

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد ..

عکس یادگاری

 تهران حسینیه جماران شنبه 28 دیماه 92 همراه دکتر پهلوان نژاد فرماندار خواف و دکتر توکلی شهردار خواف

 

مدینه منوره مسجد النبی تابستان 91

 

ایام میلاد رسول الله(ص) و امام جعفر صادق (ع)  وهفته وحدت اسلامی مبارک

دوازدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر خاتم نبی رحمت محمد امین (ص) بر همه معتقدان به اسلام مبارک

 

افغانستان - کابل همراه دکتر ابراهیمی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کابل

زتگ آخر

عکس یادگاری ساعت آخر ترم همراه دانشجویان  خوب و مودب کلاس استراتژی

حلول ماه ربیع الاول ماه میلاد آخرین واسطه اسمانی محمد امین(ص) مبارک

جزوه پایان ترم سیاست خارجی قدرتهای بزرگ

 

 

لینک دانلود جزوه پایان ترم قدرتها

جزوه تکمیلی درس حقوق بین الملل عمومی 2

 

لینک دانلود جزوه حقوق بین الملل 2

جزوه تکمیلی درس مسائل نظامی و استراتژیک معاصر

 

لینک جزوه استراتژی